Wednesday 7 December 2011

just want to share....

Assalamualaikum w.b.t

Semalam result pspm 1 keluar.Mataku dijamu dengan pelbagai gelagat students.Seronok melihat mereka menjerit kegembiraan.Tahniah kpd yang b'jaya.Bagi yang kurang berjaya jangan b'sdih.Gagal skali bkn b'erti gagal selamanya.Menangis kerana kegagalan bukan solusinya.Kita sebgai manusia hnya mampu merancang untuk segala2 nya...Tetapi perlu kita igt bhawa setiap yg drancang i2 telah ditentukan oleh ALLAH S.W.T... Banyak hikmah yang ada di sebalik sebaik-baik kejadian.Sesungguhnya ALLAH i2 maha mengetahui segala-galanya.Dan ALLAH tdk akn membebankan hambanya dgn sesuatu yg tdk dpt ditnggung oleh hambanya, kerana ALLAH i2 maha penyayang..
Hrus kita igt bhawa setiap kpahitan i2 akn ada manisnya.Jd b'doalah supaya kita akan dpt mrasai manis i2 d akhirat kelak..

       "seorang muslim itu tdk akn ditimpa sesuatu keletihan,penyakit,masalah(kebingungan), kesedihan, kesengsaraan dan dukacita sehinggakan (kpd) duri yg menusuknya(menyakitinya) kecuali ALLAH MENGHAPUSKAN (MENGAMPUNKN) dengan semua itu daripada dosa-dosanya."

hadis riwayat  Al-bukhari
Jadi kwn2,ckuplah tangisan itu.Tapi jika ia tanda insaf syukurlah.Jika hanya titis hampa, kesatlah kwnku,bukalah matamu, bangkitlah, kerna dunia amat memerlukan semangat juangmu.
Sekian.Wassalam.....

No comments:

Post a Comment